نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس عنوان نمود؛

کمیسیون تلفیق مجدداً بررسی خواهد کرد

تقاضای 175 نماینده و دستور رئیس مجلس برای بازنگری در اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاههای دولتی به امر ورزش

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس و رئیس فدراسیون سوارکاری کشور که برای بررسی وضعیت سوارکاری و ورزش استان سمنان و دیدار با مسئولان اجرایی و ورزشی به این استان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنا به تقاضای 175 نفر از نمایندگان محترم مجلس و دستور ریاست محترم مجلس موضوع پیش بینی اختصاص 1% اعتبارات دستگاههای اجرایی به امر ورزش در برنامه پنجم توسعه کشور، مورد بررسی و ان شاء ا.. تصویب قرار خواهد گرفت.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه کشور تصریح کرد: به دلیل تعلل در تصویب آئین نامه اجرایی و عدم اختصاص اعتبار 1% در سالجاری به پروژه های ورزشی ، ذهنیت منفی در نمایندگان ایجاد گردید که افتخارآفرینی ورزشکاران قهرمان در بازیهای آسیایی گوانگجو باعث شد تا اکثریت نمایندگان تقاضای طرح مجدد این موضوع را در آخرین جلسات کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس که جمع بندی برنامه لایحه برنامه پنجم توسعه بود را داشته باشند.
وی با توجه به اینکه این موضوع یک بار در مجلس مطرح و رد شده است، ابراز امیدواری کرد با تجدید نظر اعضای محترم کمیسیون تلفیق در نحوه هزینه کردن 1% اعتبارات اختصاصی به ورزش،این موضوع در آخرین جلسه این کمیسیون که شنبه هفته آینده برگزار می شود مورد تصویب قرار گرفته و با رای نمایندگان محترم در جلسه علنی روز یکشنبه، پاداش افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی با این مصوبه موثر و کارساز مجلس به آنان و کلیه دست اندرکاران ورزش کشور اعطا گردد.
نماینده مردم اردکان افزود: در صورت تصویب این موضوع 50 درصد اعتبارات 1% ورزش در طی سالهای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه به اجرای مصوبات ورزشی سفر مقام معظم رهبری و سفرهای استانی هیات دولت اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد: 30 درصد نیز صرف کمک به هیاتهای شهرستانها،استانها و فدراسیونهای ورزشی خواهد شد و 20 درصد دیگر نیز مصروف توسعه ورزشهای همگانی و روستایی خواهد گردید.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان یادآور شد: هم اکنون سه هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح کشور داریم که نیاز به اختصاص سی هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل آنها می باشد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا